به وب‌سایت اکسین صنعت خوش آمدید

logo.png

فروش انواع یو پی اس 02166124420 - 09127682372

خرید یو پی اس

نکات مهم در خرید یو پی اس

اگر خودتان تجربه خرید دستگاه یو پی اس را داشته باشید و یا در اطرافیانتان دیده باشید، حتما می‌دانید خرید یو پی اس از آن خریدهایی است که باید خیلی به آن دقت کرد. زیرا که استفاده از دستگاه یو پی اس برای یک یا دو روز نیست! بلکه شما می‌خواهید چندین سال از آن استفاده کنید. در نتیجه باید در خرید دستگاه یو پی اس مناسب خود دقت کنید و قبل از اقدام برای خرید، با ویژگی‌ها و انواع یو پی اس آشنایی کاملی داشته باشید. به علاوه حتی اگر شما یو پی اس خانگی را خریداری کنید، به ازای آن به نسبت خیلی از لوازم خانگی موجود در منزل‌تان هزینه‌ی بیشتری پرداخت کرده‌اید.

در نتیجه باید حواستان باشد که انواع مناسب و با کیفیتی را انتخاب کنید. پس علت اینکه باید نکاتی را در رابطه با تهیه دستگاه یو پی اس بدانید، بحث هزینه‌ای است که پرداخت می‌کنید و مدت زمانی است که می‌خواهید از آن استفاده کنید. به علاوه چنانچه شما یو پی اس مناسب را انتخاب نکنید، ممکن است انتظاراتی که از کارآیی یو پی اس دارید برآورده نشود. در نتیجه قبل از اقدام به تهیه UPS بهتر است فاکتورها و معیارهای مهم و مورد نظرتان را مشخص کنید.

دستگاه‌های یو پی اس در عین داشتن شباهت‌هایی با هم، انواع مختلفی دارند و به روش‌های مختلفی می‌توان آن‌ها را دسته‌بندی نمود. انواع یو پی اس خانگی، اداری و صنعتی به لحاظ ابعاد، ظرفیت و توان، قیمت، کارآیی، و… بسیار متفاوت هستند. به علاوه انواع تکنولوژی ساخت مختلف در یو پی اس‌ها باعث شده ما با تنوع زیادی از UPS‌ مواجه باشیم که این خود گزینه‌های موجود برای خرید را زیاد می‌کند. در نتیجه بهتر است که ابتدا دانش و اطلاعات خود را در این رابطه بیشتر کنیم تا بتوانیم خرید آگاهانه‌تر و هوشمندانه‌تری را تجربه کنیم.

دستگاه یو پی اس چیست و چرا باید برای خرید آن هزینه کنیم؟

در مقالات قبلی توضیحات مفصل‌تری را در رابطه با دستگاه UPS و مزایای وجود آن ارائه داده‌ایم. در اینجا نیز می‌خواهیم اطلاعاتی مختصر و به زبان ساده را در اختیار شما عزیزان بگذاریم. دستگاه UPS به عنوان منبع برق اضطراری و یا منبع برق بدون توقف شناخته می‌شود. بدین معنا که هر گاه برق اصلی قطع شود، در صورت وجود دستگاه یو پی اس، لوازم الکتریکی می‌توانند برق مورد نیاز خود را از دستگاه یو پی اس بگیرند. UPS این تامین انرژی الکتریکی را با کمک انرژی ذخیره شده در باتری‌های یو پی اس انجام می‌دهد. همان‌طور که می‌دانید هر دستگاهی از چند جزء تشکیل شده که در کنار هم یک مجموعه را تشکیل می‌دهند. سه جزء اصلی همه‌ی انواع یو پی اس‌ها نیز شامل باتری‌های یو پی اس، شارژر و مبدل است. این سه جزء در کنار هم موجب انجام کارآیی اصلی یو پی اس یعنی تامین برق می‌شوند.

وجود UPS بیش از آنچه فکر کنید مورد نیاز است. اولا در منازل شما می‌توانید انواعی از یو پی اس را برای کامپیوترهای شخصی خود و سایر لوازم خانگی داشته باشید تا در صورت قطعی برق بتوانید باز هم از آن‌ها استفاده کنید. و از این مهم‌تر، یو پی اس‌ها می‌توانند بسته به نوعشان لوازم خانگی شما را از ورود ولتاژ غیر نرمال تا حد زیادی محافظت کنند. به علاوه انواعی از یو پی اس‌های اداری و صنعتی که در مکان‌هایی مانند بانک‌ها، بیمارستان‌ها، کارخانجات، و… به کار می‌روند، وظایف خطیرتری را برعهده دارند. زیرا که در تمام این مکان‌ها به خصوص بیمارستان‌ها تجهیزاتی وجود دارد که باید مدام به برق وصل باشد. قطعی برق حتی برای چند دقیقه هم می‌تواند آثار زیان‌باری را در پی داشته باشد.

در ادامه می‌خواهیم در رابطه با انواع یو پی اس و نکات مهم در خرید آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

انواع دستگاه یو پی اس

در اینجا صرفا می‌خواهیم اشار‌ه‌ای مختصر به انواع یو پی اس داشته باشیم. زیرا که می‌‌توان گفت مهم‌ترین مسئله‌ای که در هنگام خرید دستگاه یو پی اس باید در نظر داشته باشید، نوع آن است. در مقالات قبلی نیز اشاره کردیم که یو پی اس‌ها را می‌توان به روش‌های مختلفی دسته‌بندی نمود که برخی از مهم‌ترین این دسته‌بندی‌ها عبارت است از:

۱. دسته‌بندی بر اساس تکنولوژی ساخت: این مورد مرسوم‌ترین و کاربردی‌ترین نوع تقسیم‌بندی است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

۲. بر اساس کاربرد: به سه دسته‌‌ی خانگی، اداری و صنعتی تقسیم می‌شوند.

۳. بر اساس شکل امواج خروجی (ولتاژ): به سه دسته امواج سینوسی، امواج سینوسی پله‌دار و امواج پله‌دار تقسیم می‌شوند.

انواع یو پی اس بر اساس تکنولوژی ساخت:

۱. یو پی اس آفلاین: این نوع یو پی اس‌ها معمولا برای منازل استفاده می‌شوند و توان مصرفی کمی را می‌توانند ساپورت کنند. یو پی اس‌های آفلاین در حالتی که برق شهری وصل است خاموش اند. فقط وقتی برق می‌رود، این قطعی برق را تشخیص داده و مبدل آن‌ها در مدار قرار می‌گیرد.

۲. لاین اینتراکتیو: این نوع یو پی اس‌ها نسبت به مدل آفلاین هوشمندتر هستند و در حالتی که برق شهری وصل است نیز روشن می‌باشند. در این حالت این یو پی اس‌ها باتری‌ها را شارژ می‌کنند. وقتی که برق قطع می‌شود، یو پی اس لاین اینتراکتیو شارژ باتری‌های یو پی اس را متوقف کرده و شروع به تامین انرژی الکتریکی می‌کند.

۳. یو پی اس آنلاین: این نوع یو پی اس نیز بیشتر در ادارات و صنایع مختلف و در کل برای توان‌های مصرفی بالا به کار می‌رود. یو پی اس آنلاین تمام قابلیت‌های یو پی اس آفلاین و لاین اینتراکتیو را دارد با این تفاوت که بیشترین حد محافظت از لوازم برقی در برابر ولتاژ غیر عادی را انجام می‌دهد. به علاوه معمولا ابعاد بزرگتر و گرماگیر بزرگتری نیز دارد.

نکات مهم در خرید یو پی اس

حال که با دستگاه یو پی اس، مزایا و انواع آن به اختصار آشنا شدید، می‌توانیم به نکات مهم قبل از اقدام برای خرید دستگاه یو پی اس اشاره کنیم که عبارت اند از:

۱. توجه به نوع دستگاه یو پی اس:

همان‌طور که بالاتر گفتیم، انواع مختلفی از دستگاه یو پی اس وجود دارند که در دسته‌بندی‌های مختلفی جای می‌گیرند. در نتیجه شما در ابتدا باید با توجه به کاربرد مورد انتظارتان از دستگاه یو پی اس و مکانی که می‌خواهید در آن یو پی اس را مورد استفاده قرار دهید، نوع UPS مناسب خود را بیابید. برای این کار لازم است در ابتدا معیارهای خود را مشخص کنید.

۲. توجه به ظرفیت دستگاه:

هر دستگاه یو پی اسی دارای ظرفیت و توان مختص به خود است و می‌تواند با توجه به همین ظرفیت، میزان توان مصرفی مشخصی را ساپورت کند. در نتیجه شما باید در نظر بگیرید ظرفیت یو پی اس برای تامین توان مصرفی مورد نظر شما کافی باشد. البته در برخی یو پی اس‌ها می‌توان با اضافه کردن باتری یو پی اس توسط کارشناس، این توان را افزایش داد.

۳. توان مصرفی لوازم مورد نظر:

این مورد نیز همانند مورد قبل نیاز به بررسی دارد. مثلا شما نمی‌توانید برای یک مطب پزشکی یا درمانگاه با تعداد تجهیزات زیاد که نیاز است همه‌شان در زمان نبود برق ساپورت شود، یک یو پی اس آفلاین کم توان بگیرید! باید حتما به هم‌خوان بودن توان یو پی اس و توان مصرفی لوازم الکتریکی توجه نمایید.

۴. توجه به موارد مصرف خودمان:

این موضوع نیز به کاربرد یو پی اس مربوط است که در مقالات قبلی نیز به طور مفص توضیح دادیم. اینکه شما برای چه مکانی مانند منزل، اداره، کارخانه، کلینیک درمانی، و… می‌خواهید دستگاه یو پی اس تهیه کنید، مهم‌ترین چیزی است که در انتخاب شما تاثیرگذار است.

۵. زمان روشن شدن یو پی اس:

یو پی اس‌ها بسته به نوع‌شان ممکن است در حد چند میلی ثانیه یا بیشتر تاخیر در روشن شدن داشته باشند. در این حالت ممکن است از زمان قطعی برق تا روشن شدن یو پی اس سیستم شما ریست بشود. برخی از انواع یو پی اس نیز هستند که هیچ تاخیری در روشن شدن ندارند و شما اصلا قطعی برق را حتی برای لحظه‌ای احساس نمی‌کنید. در نتیجه با توجه به کاربرد مورد انتظارتان باید این زمان هر چند اندک را هم در نظر داشته باشید.

فروش دستگاه UPS در فروشگاه اکسین صنعت ماد

در نهایت شما می‌توانید برای انتخاب دستگاه یو پی اس مناسب خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید و با آن‌ها تماس حاصل نمایید.

شرکت اکسین صنعت ماد در تلاش است تا شما عزیزان را با موارد مهم در هنگام خرید دستگاه یو پی اس آشنا کند. چنانچه قصد خرید دستگاه یو پی اس و یا لوازم جانبی آن را داشته و در این باره نیاز به راهنمایی داشتید، می‌توانید با کارشناسان ما در اتباط باشید. مشاورین ما آماده‌اند تا به صورت رایگان شما عزیزان را در یافتن محصول مناسب‌تان یاری کنند.

جهت خرید دستگاه یو پی اس

با ما تماس بگیرید

اگر این مطلب برایتان مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *