به وب‌سایت اکسین صنعت خوش آمدید

logo.png

فروش انواع دستگاه یو پی اس 02166124420 - 09127682372

یو پی اس آفلاین

یو پی اس آفلاین چیست؟

یو پی اس آفلاین ، یکی از انواع دستگاه UPS است که بیشتر در منازل استفاده می‌شود. همانطور که می‌دانید، امروزه کسب و کارهای آنلاین و خانگی خیلی نسبت به گذشته توسعه پیدا کرده است. خصوصا در طی این چند سال اخیر با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مشاغل خدمات خود را به صورت دورکاری انجام می‌دادند و حتی با وجود گذشت ادوار اولیه شیوع کرونا، خیلی از مشاغل هنوز هم روش دورکاری را ادامه داده اند. کسب و کارهای آنلاین نیز بیش از پیش رونق پیدا کرده است. همان‌گونه که از نامش پیداست، مشاغل آنلاین که به صورت دور کاری توسط کارمندان در منازل خود انجام می‌شود، اکثرا نیاز به داشتن کامپیوتر یا لپ‌تاپ در منزل دارد. افراد زیادی هستند که در طول روز، ساعت‌های زیادی را در منزل خود با کامپیوتر کار می‌کنند. در نتیجه، وصل بودن همیشگی برق شهری موضوعی بسیار پر اهمیت برای این افراد است.

اگر شما هم فردی هستید که در طول روز سفارش کارهای زیادی را دارید که باید با کمک کامپیوتر انجام بدهید، حتما می‌دانید که قطع شدن برق حتی برای نیم ساعت یا یک ساعت چقدر می‌تواند شما را از کارتان عقب بیندازد. حتی افرادی که شغل‌شان را با کمک تلفن همراه در منزل انجام می‌دهند نیز از این موضوع مستثنی نیستند. چون تلفن همراه هم هر از چند گاهی نیاز دارد که به برق متصل شده و شارژ شود. معمولا داشتن کسب و کار آنلاین در مناطقی که زیاد با قطعی یا مشکلات برق شهری مواجه می‌شوند کار سختی است. در کل قطعی برق برای هر کسی می‌تواند مشکل‌ساز باشد. اینجاست که دستگاه‌های یو پی اس به خصوص UPS آفلاین به کار شما می‌آید. شما می‌توانید با تهیه یک دستگاه یو پی اس آفلاین برای منزلتان، خیالتان را از بابت قطعی ناگهانی برق و عقب افتادن کارها راحت کنید.

وجود دستگاه یو پی اس چه ضرورتی دارد؟

همان‌طور که می‌دانید، دستگاه‌های یو پی اس منابع اضطراری برق اند. بدین معنا که در هنگام قطع جریان اصلی برق شهری می‌توانند انرژی الکتریکی مورد نیاز لوازم الکتریکی را تامین کنند. دستگاه‌های یو پی اس این تامین انرژي را با کمک انرژي ذخیره شده در باتری‌های یو پی اس انجام می‌دهند. باتری‌های یو پی اس انواعی از باتری‌های قابل شارژ اند و دارای مدل‌ها و انواع گوناگونی هستند. پرکاربردترین نوع باتری یو پی اس از نوع سیلد لید اسید است.

دستگاه‌های یو پی اس، خود دارای انواع مختلفی هستند و با کمک فاکتورهای مختلف می‌توان آن‌ها را دسته‌بندی کرد. مزیت‌های استفاده از یو پی اس علاوه بر مثالی که در مورد کسب و کارهای خانگی در ابتدای مقاله آوردیم، موارد خیلی مهم‌تری را نیز شامل می‌شود. زیرا UPS نه تنها در منازل بسیار مفید است بلکه در صنایع مختلف، ادارات، کارخانجات، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، و… وجود یو پی اس ضروری است.

در بسیاری از ادارات و کارخانه‌ها اکثریت امور با کمک لوازم برقی انجام می‌شود. در بانک‌ها نیز همان‌طور که می‌دانید انجام امور مردم با کمک رایانه‌ها انجام می‌شود. پس می‌توانید تصور کنید که قطعی برق حتی برای مدت کوتاهی چقدر موجب اتلاف وقت و ایجاد مشکل می‌شود. در بیمارستان‌ها نیز بسیاری از بیماران برای حفظ جان خود نیاز دارند که مدام به دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی وصل باشند. در نتیجه برق باید مدام وصل باشد. پس همان‌طور که گفتیم وجود دستگاه‌های یو پی اس در بسیاری از مکان‌ها ضروری است. همچنین انواعی از UPS می‌توانند از لوازم برقی در برابر ولتاژ غیر نرمال محافظت می‌کنند و از آسیب‌های جدی ناشی از این مورد تا حد زیادی جلوگیری می‌کنند.

تا اینجا با دستگاه UPS و مزایای وجود آن آشنا شدیم. در ادامه می‌خواهیم در مورد انواع دستگاه یو پی اس اطلاعاتی را ارائه دهیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

طبقه‌بندی انواع یو پی اس

از آن جایی که دستگاه‌‌های یو پی اس انواع بسیار گسترده‌ای دارند نمی‌توان تمام آن‌ها را در یک طبقه‌بندی جای داد. بلکه با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و معیارهای مختلف، می‌توانیم به چند طریق انواع یو پی اس را تقسیم‌بندی کنیم که در ادامه توضیح خواهیم داد.

دسته‌بندی یو پی اس‌ها:

۱. از نظر فناوری ساخت: مرسوم‌ترین نوع طبقه‌بندی یو پی اس‌ها از نظر تکنولوژي است.

۲. از نظر کاربرد: دارای سه مورد کاربردهای اختصاصی است.

۳. از نظر شکل امواج خارج شده: این نوع دسته‌بندی خیلی مرسوم نیست.

در ادامه هر یک از این دسته‌بندی‌ها را به اختصار معرفی خواهیم کرد.

طبقه‌بندی یو پی اس از نظر فناوری ساخت

معروف‌ترین و کاربردی‌ترین نوع طبقه‌بندی یو پی اس‌ها است که عبارت اند از:

۱.یو پی اس آفلاین: در مورد یو پی اس‌های آفلاین در ادامه به طور مفصل توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

۲.یو پی اس لاین اینتراکتیو: این نوع یو پی اس‌ها توانایی تشخیص قطعی برق را دارند. در هنگامی که برق وصل است، یو پی اس لاین اینتراکتیو روشن است و در این حالت باتری‌های یو پی اس را شارژ می‌کند. وقتی طعی برق را تشخیص دهد، شارژ باتری را متوقف کرده و انرژي الکتریکی مورد نیاز لوازم برقی را تامین می‌کند.

۳.یو پی اس آنلاین: هوشمندترین نوع یو پی اس از نوع آنلاین است که بیشتر در مکان‌هایی با برق مصرفی زیاد استفاده می‌شود. این نوع یو پی اس علاوه بر داشتن قابلیت‌های یو پی اس آفلاین و لاین اینتر اکتیو، بالاترین حد محافظت از لوازم برقی را در برابر ولتاژ غیر نرمال دارد. می‌توانید با کلیک بر روی لینک، در مورد یو پی اس آنلاین به طور مفصل‌تر مطالعه کنید.

طبقه‌بندی یو پی اس از نظر کاربرد

دستگاه‌های یو پی اس از نظر کاربردهای اختصاصی به سه دسته‌ی اصلی تقسیم می‌شوند:

۱.کاربرد خانگی: در منازل و برای کامپیوترهای شخصی بیشتر یو پی اس‌های آفلاین و یا لاین اینترکتیو استفاده می‌شود.

۲.کاربرد در صنایع (صنعتی): برای کارخانجات و صنایع مختلف بیشتر از یو پی اس‌های آنلاین استفاده می‌شود که دارای توان و ظرفیت بالاتر هستند.

۳.کاربرد اداری: در ادارات نیز همانند بانک‌ها به دلیل اینکه بیشتر امور به کمک لوازم برقی و الکتریکی مانند کامپیوترها انجام می‌شود، وجود دستگاه یو پی اس لازم است.

طبقه‌بندی یو پی اس از نظر شکل امواج خارج شده

این نوع طبقه‌بندی زیاد مرسوم نیست اما به هر صورت با این معیار یو پی اس‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند:

۱.موج سینوسی: یو پی اس‌هایی با این شکل موج برای اغلب لوازم برقی مناسب است.

۲.موج سینوسی پله دار: این نوع شکل موج برای اغلب لوازم برقی مناسب نیست.

۳.موج پله دار: این نوع شکل موج برای خیلی از لوازم برقی مضر و آسیب‌زننده است.

دستگاه یو پی اس آفلاین چیست؟

حال که با انواع دسته‌بندی دستگاه UPS آشنا شدید، می‌خواهیم به طور مفصل‌تر در مورد یو پی اس آفلاین توضیحاتی را به زبان ساده ارائه کنیم. یو پی اس‌های آفلاین در زمانی که برق اصلی (شهری) وصل باشد، در حالت خاموش قرار دارند. این یو پی اس‌ها توانایی تشخیص قطعی برق را دارند اما تا زمانی که برق قطع باشد، اینورتر این دستگاه‌ها در مدار وجود ندارد. به محض تشخیص قطعی برق یو پی اس آفلاین خود به خود روشن می‌شود و به اصطلاح اینورتر یا مبدل آن در مدار قرار می‌گیرد. البته ممکن است از زمان تشخیص قطعی برق تا روشن شدن یو پی اس مدت زمان کوتاهی طول بکشد و موجب خاموش و روشن شدن مجدد سیستم شما بشود.

به علاوه این نوع یو پی اس‌ها ارزان‌ترین یو پی اس‌های موجود هستند و با توجه به ظرفیتشان معمولا برای لوازمی با توان مصرفی کم و تعداد لوازم برقی کم استفاده می‌شوند. بیشترین کاربرد یو پی اس‌های آفلاین برای لوازم خانگی و در منازل است. این نوع یو پی اس‌ها معمولا ابعاد کوچکی دارند و افرادی که برای منازل خود UPS آفلاین را تهیه می‌کنند معمولا خودشان می‌توانند این دستگاه را با کمک دفترچه راهنمای آن راه اندازی کنند. یو پی اس‌های آفلاین نیز در حد کمی از لوازم برقی در برابر ورود ولتاژ غیر نرمال محافظت می‌کنند اما طبیعتا این موضوع در اندازه یو پی اس‌های آنلاین نیست.

اجزای یو پی اس آفلاین چیست؟

یو پی اس‌‌های آفلاین نیز همانند سایر انواع یو پی اس دارای سه جزء اصلی شارژر، باتری و مبدل است که وظیفه‌ی هر کدام مشخص است. شارژر وظیفه‌ی شارژ کردن باتری‌های یو پی اس را بر عهده دارد. باتری یو پی اس وظیفه‌ی ذخیره‌ی انرژی را انجام می‌دهد و مبدل یا اینورتر نیز وظیفه‌ی تبدیل انرژی برق شهری را به انرژی قابل استفاده در لوازم برقی تبدیل می‌کند.

قیمت یو پی اس آفلاین چقدر است؟

همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم، یو پی اس‌های آفلاین ارزان‌ترین نوع UPS هستند. البته قیمت این نوع یو پی اس‌ها به مقدار زیادی بستگی به ابعاد، ظرفیت و برند تولیدکننده آن‌ها است. شما می‌توانید انواع یو پی اس ایرانی و خارجی را با قیمت‌های گوناگون بیابید. برای اطلاع از قیمت روز انواع یو پی اس آفلاین می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شرکت اکسین صنعت ماد در تلاش است تا شما عزیزان را با انواع دستگاه یو پی اس آشنا کند. در این مقاله در رابطه با یو پی اس‌های آفلاین توضیحاتی را ارائه دادیم. چنانچه در رابطه با این مطلب و یا ویژگی‌های محصولات موجود در سایت سوالی داشتید می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید. ما در شرکت اکسین صنعت ماد عرضه‌کننده انواع باتری یو پی اس در بهترین کیفیت‌ها هستیم و می‌توانیم شما عزیزان را در یافتن باتری یو پی اس مناسب خود یاری کنیم.

جهت خرید انواع یو پی اس

با ما تماس بگیرید

اگر این مطلب برایتان مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *