به وب‌سایت اکسین صنعت خوش آمدید

logo.png

فروش انواع باتری و دستگاه یو پی اس 02166124420 - 09127682372

مزایای یو پی اس

مزایای استفاده از یو پی اس

دستگاه UPS یکی از پرفایده‌ترین دستگاه‌ها در زندگی است که شاید دانستن مزایای یو پی اس خالی از لطف نیست. احتمالا هر کسی در هر جایی از جهان در یکی از روزهای زندگی خود مشکلات مربوط به قطعی برق را تجربه کرده است. حتی ممکن است به خاطر قطعی و نوسانات ولتاژ برق دچار خساراتی نیز شده باشد! آیا تا به حال برایتان پیش آمده که در اثر قطعی برق و از قضا تمام شدن شارژ باتری لپ‌تاپ‌تان بخش مهمی از اطلاعاتی که هنوز ذخیره نکرده‌اید را از دست بدهید؟ آیا برایتان پیش آمده که یکی از لوازم برقی منزل‌تان به خاطر نوسانات ناگهانی ولتاژ برق بسوزد؟ اگر این موارد را تجربه کرده باشید، پس می‌دانید که این مشکلات چقدر می‌توانند جدی و بعضا استرس‌زا باشند. پس قطعا اگر راه‌حلی برای این مسائل پیدا کنید، شتابان پیگیری می‌کنید.

امروزه با پیشرفت علم، فناوری و صنعت، دستگاه یو پی اس به منظور جلوگیری و رفع همین مشکلات ساخته شده است. شاید چندان مهم به نظر نیاید که شما در منزل‌تان باشید و چند ساعتی برق برود. اما اگر کارمندی بودید که در هر روز مسئولیت ثبت داده‌های زیادی را بر عهده داشتید چطور؟ اگر بیماری در بیمارستان داشتید که حفظ جانش به اتصال دستگاه‌های پزشکی بند بود چطور؟ آن وقت حتما عمیقا درک می‌کردید که وجود برق و اتصال بی وقفه‌اش چقدر در زندگی و رفاه حال ما مفید و ضروری است. تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید تا در رابطه با مزایای استفاده از دستگاه یو پی اس اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دستگاه یو پی اس

به طور کلی واژه‌ی UPS مخفف شده‌ی عبارت Uninterruptible Power Supply، به معنای منبع انرژي بدون وقفه است. در نتیجه دستگاه یو پی اس منبع اضطراری برق است که باعث می‌شود انرژي الکتریکی بدون توقف در اختیار لوازم برقی قرار بگیرد. اجزای اصلی تشکیل دهنده دستگاه یو پی اس عبارت اند از باتری، شارژر و مبدل یو پی اس. به زبان ساده طرز کار این دستگاه این است که بلافاصله پس از قطعی برق، به وسیله انرژی الکتریکی ذخیره شده در باتری برق مورد نیاز سیستم را تامین می‌کند. همچنین از دیگر وظایف دستگاه یو پی اس محافظت از لوازم برقی در برابر افزایش یا کاهش ناگهانی ولتاژ است. دستگاه های یو پی اس بسته به نوع و کاربردی که دارند می‌توانند در منازل، ادارات، کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها، و… به کار روند.

انواع دستگاه یو پی اس

در مقالات قبلی در رابطه با انواع یو پی اس توضیحات کاملی را ارائه داده‌ایم. در اینجا هم به اختصار توضیحات مختصری را در این رابطه ارائه خواهیم داد. دستگاه های یو پی اس را می‌توان به روش‌های مختلفی دسته‌بندی کرد. یکی از معمول‌ترین روش‌های دسته‌بندی این دستگاه‌ها از لحاظ تکنولوژي ساخت است. در این روش، دستگاه های یو پی اس به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارت اند از:

۱.یو پی اس آفلاین:

این نوع یو پی اس مناسب استفاده در منازل و برای رایانه‌های شخصی است. یو پی اس آفلاین در حالت نرمال خاموش است و فقط زمانی روشن می‌شود که قطعی برق را تشخیص دهد. به همین دلیل است که به آن‌ها یو پی اس آفلاین می‌گویند.

۲.یو پی اس لاین اینترکتیو:

در این نوع یو پی اس مبدل دستگاه حتی در حالت عادی هم کار می‌کند و در این زمان باتری یو پی اس را شارژ می‌کند. چنانچه برق قطع شود، بلافاصله مبدل دستگاه جریان مستقیم داخل باتری را به جریان متناوب شهری تبدیل کرده و از این طریق برق مورد نیاز را تامین می‌کند.

۳. یو پی اس آنلاین:

دستگاه یو پی اس آنلاین بیشترین حد محافظت از لوازم برقی در برابر ولتاژ غیرنرمال را دارد. در این نوع فناوری ساخت نیز اینورتر در حالت اتصال برق شهری باتری‌ها را شارژ می‌کند. اگر برق قطع شود، انرژي الکتریکی ذخیره شده در باتری را در اختیار لوازم برقی قرار می‌دهد. همچنین می‌تواند تغییرات ناگهانی ولتاژ را تشخیص دهد و آن را کنترل کند.

پس همان‌طور که دیدید، دستگاه های یو پی اس می‌توانند در انواع مختلف‌شان دارای کاربرد‌ها و مزایای متفاوتی باشند.

تا اینجا با تعریف دستگاه یو پی اس و انواع آن آشنا شدیم. حال می‌خواهیم در رابطه با ضرورت استفاده از یو پی اس، فواید و مزایای آن توضیحاتی را ارائه دهیم. برای کسب اطلاعات در این مورد تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

فواید مرتبط با کاربردهای یو پی اس

در مطالب قبلی موجود در سایت در رابطه با کاربردهای دستگاه یو پی اس توضیحاتی را ارائه داده‌ایم. در ادامه نیز به اختصار این موضوع را توضیح خواهیم داد. زیرا همان‌طور که می‌دانید، کاربرد یک وسیله است که استفاده از آن را برای ما سودمند و مفید می‌سازد. کاربرد دستگاه یو پی اس به چند روش قابل بررسی است:

۱.کاربردهای کلی دستگاه یو پی اس: همان طور که می‌دانید، وظیفه اصلی دستگاه یو پی اس تامین برق لوازم الکتریکی در زمان قطع جریان اصلی برق است. همچنین دستگاه های یو پی اس بسته به نوع‌شان بعضا توانایی تشخیص نوسانات ولتاژ را نیز دارند و می‌توانند از لوازم برقی در برابر افزایش یا کاهش ناگهانی ولتاژ و ورود ولتاژ اضافی در اثر افزایش شدید ولتاژ محافظت کنند.

۲.کاربردهای اختصاصی دستگاه یو پی اس: این دستگاه‌ها کاربردهای اختصاصی فراوانی می‌توانند داشته باشند. چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها شامل استفاده در بانک‌ها، بیمارستان‌ها و پکیج‌های خورشیدی است. در بانک‌ها به دلیل اینکه روزانه باید اطلاعات عده زیادی از مردم ثبت و بایگانی شود اتصال همیشگی برق کامپیوترها مهم است. همچنین مانند مثالی که در ابتدای مقاله زدیم در بیمارستان‌ها نیز برای حفظ جان برخی از بیماران باید دائما دستگاه‌های پزشکی به آن‌ها متصل باشد. در رابطه با پکیج‌های خورشیدی نیز می‌توان گفت در هنگام شب که نور خوشید وجود ندارد به کمک یو پی اس انرژي ذخیره شده در پکیج‌ها استفاده می‌شود.

در نتیجه‌ی مواردی که ذکر کردیم، می‌توانید اهمیت وجود یو پی اس را در کاربردهای کلی و اختصاصی آن بیابید.

مزایای استفاده از یو پی اس

ضرورت وجود یو پی اس در صنعت، ادارات و منازل

گفتیم دستگاه یو 

پی اس را می‌توانیم به طرق مختلف دسته‌بندی کنیم. یکی از این روش‌ها با معیار کاربرد است. دستگاه یو پی اس به لحاظ کابرد به سه دسته صنعتی، ادرای و خانگی تقسیم می‌شود. در صنایعی مانند مخابرات، پزشکی، کشاورزی، صنعت غذایی، و… یو پی اس کاربردهای فراوانی دارد. در ادارات نیز همان‌طور که می‌دانید اکثریت کارها با کمک لوازم برقی چون پرینتر، کامپیوتر، اسکنر، و… انجام می‌شود. پس وجود دستگاه یو پی اس در ادارات هم ضروری است. در منازل نیز خصوصا در مناطقی که مشکلات ناشی از برق شدید است داشتن یو پی اس ضروری است. هم به منظور کنترل قطعی برق و هم محافظت از لوازم برقی خانگی.

مزایای استفاده از یو پی اس

همان‌طور که بالاتر توضیح دادیم در واقع کاربرد یک وسیله است که مرزیت آن محسوب می‌شود. اگر وسیله‌ای کاربرد و کارآیی مورد انتظار ما را داشته باشد، پس برای ما مفید و سودمند واقع شده است. با تکیه بر همین موضوع در ادامه مزایای داشتن یو پی اس را بررسی خواهیم کرد:

۱.اطمینان خاطر: در واقع همین که افراد بدانند که همیشه برق وجود دارد موضوع بسیار مهمی است که باعث آرامش و اطمینان خاطر می‌شود! خصوصا در مناطقی که مشکلات برق شهری رایج است. همچنین برای کارخانه‌دارها، مسئولین بانک‌ها، مدیران ادارات، و… این مسئله بسیار مهم است. زیرا که چنانچه برق قطع شود، کل مجموعه دچار اختلال می‌شود و قطعا این موضوع می‌تواند خیلی تنش‌زا و استرس‌آور باشد. پس اولین مزیت استفاده از یو پی اس این است ک خیالمان از وجود برق بدون وقفه و روشن بودن دائمی دستگاه‌هایمان راحت می‌شود!

۲.محافظت از لوازم برقی: چنانچه گفتیم، برق شهری می‌تواند مشکلات متعددی داشته باشد. نظیر افزایش یا کاهش ناگهانی ولتاژ، افزایش شدید ولتاژ، افزایش طولانی مدت ولتاژ، افت طولانی مدت ولتاژ، و… پس می‌توان گفت دستگاه یو پی اس با توجه به نوع آن می‌تواند از لوازم و سیستم‌های الکتریکی در مقابل این مسائل محافظت کند. این موضوع خود باعث جلوگیری از وقوع مشکلات و صدمات جدی زیادی می‌شود.

۳.جلوگیری از حذف داده‌ها: چنانچه برق دائما وصل باشد، شما می‌توانید اطاعات و دیتاهای خود را با اطمینان خاطر ذخیره کرده و سپس سیستم را خاموش نمایید. وقتی سیستم به طور ناگهانی خاموش نشود و خودتان پس از اتمام کار آن را خاموش کنید، مطمئن می‌شوید که هیچ داده‌ای از دست نرفته و تمام اطلاعات را قبل از خاموش کردن کامپیوتر بایگانی کرده‌اید.

جمع‌بندی

دانستیم دستگاه های یو پی اس منابع برق اضطراری هستند و می‌توانند به واسطه کاربردشان برای ما مفید و سودمند باشند. انواع مختلف دستگاه های یو پی اس به لحاظ فناوری ساخت آفلاین، لاین اینترکتیو و آنلاین است. هر کدام از انواع مختلف یو پی اس دارای مزیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. از کاربرد‌های یو پی اس می‌توان به استفاده از آن در منازل، ادارات و صنایع مختلف اشاره کرد. همچنین به طور اختصاصی در مواردی مثل بانک‌ها، بیمارستان‌ها و پکیج‌های خورشیدی نیز به کار می‌رود.

از مزایای استفاده از یو پی اس این است که به ما اطمینان خاطر می‌دهد که برق همیشه وجود دارد. همچنین می‌تواند از لوازم الکتریکی ما در برابر نوسانات ولتاژ برق شهری محافظت کند. یکی دیگر از مزیت های دستگاه یو پی اس این است که از خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر و حذف داده‌هایی که هنوز ذخیره نکرده‌ایم جلوگیری می‌کند. این موضوع در ادارات، بانک‌ها، مراکز دیتا سرور، و… اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

شرکت اکسین صنعت ماد در زمینه صنایع الکترونیک فعالیت می‌کند. ما در شرکت اکسین صنعت ماد همیشه سعی کرده‌ایم تا رضایت و منافع مشتریان عزیز را در نظر داشته باشیم. همچنین همواره تلاش می‌کنیم تا اطلاعاتی مفید، به روز و سودمند را به شما عزیزان ارائه کنیم. دانستن مزایای استفاده از یک محصول می‌تواند راهنمای خوبی برای خریداران آن باشد. پس چنانچه در رابطه با این مطلب یا سایر مقالات موجود در سایت سوالی داشتید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید تا ضمن بهره‌‌مندی از مشاوره رایگان، محصول مناسب خود را شناسایی کرده و برای خرید اقدام نمایید.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره مزایا یو پی اس

با ما تماس بگیرید

اگر این مطلب برایتان مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *