به وب‌سایت اکسین صنعت خوش آمدید

logo.png

فروش انواع یو پی اس 02166124420 - 09127682372

یو پی اس لاین اینتراکتیو

یو پی اس لاین اینتراکتیو چیست؟

یو پی اس لاین اینتراکتیو یکی دیگر از انواع دستگاه یو پی اس از نظر فناوری و تکنولوژی ساخت است. آیا تا به حال دقت کرده‌اید که سطح متوسط در هر چیزی می‌تواند برای خیلی از افراد مورد پسند باشد؟ مثلا هنگامی که برای خرید پوشاک به بازار می‌رویم، به دنبال اجناسی هستیم که از نظر هزینه در حد متوسط باشند. گران‌ترین جنس بازار و یا ارزان‌ترین آن‌ها معمولا مورد پسند ما نیست. اگر دقت کنید، اکثریت افراد این موضوع را در خرید اکثر اقلام مورد نیاز خود رعایت می‌کنند. از اقلام مربوط به پوشاک و مواد غذایی گرفته تا لوازم خانگی و… معمولا اکثریت مردم به دنبال کالاهایی با کیفیت متوسط و البته قابل قبول هستند. زیرا که شاید خیلی از افراد توان پرداخت هزینه‌ی اجناسی با بالاترین کیفیت را نداشته باشند و از طرفی هم راضی به استفاده از کالاهایی با کیفیت‌های خیلی پایین و بعضا ارزان‌تر نیستند.

این مثال را توضیح دادیم تا به شما نشان بدهیم UPS لاین اینتراکتیو یکی از کالاهایی است که به لحاظ قابلیت در سطح متوسط قرار می‌گیرد. بدین معنا که نه به اندازه‌ی یو پی اس آفلاین دارای قابلیت‌های محدودی است و نه به اندازه‌ی یو پی اس آنلاین می‌تواند یک مجموعه بزرگ را ساپورت کند. بلکه می‌توان گفت از نظر قابلیت و عملکرد دستگاهی مابین یو پی اس آفلاین و آنلاین است. می‌توان گفت تمام قابلیت‌های یو پی اس آفلاین را دارد و از طرفی به لحاظ محافظت از لوازم الکتریکی در برابر انواع ولتاژ غیر نرمال و از نظر ظرفیت و توان ساپورت به اندازه‌ی یو پی اس آنلاین نیست. در برخی موارد و در برخی انواع آن، یو پی اس لاین اینتراکتیو می‌تواند به جای یو پی اس آفلاین به عنوان یک نمونه قوی‌تر به کار رود. این نوع UPS از یو پی اس آنلاین قیمت پایین‌تری دارد.

دستگاه یو پی اس چیست؟

در اینجا می‌خواهیم به زبان ساده توضیحی در رابطه با دستگاه یو پی اس ارائه دهیم. به طور کلی تمام انواع دستگاه یو پی اس به عنوان منابع بر اضطراری به کار می‌روند که به آن‌ها منابع انرژي بدون وقفه نیز گفته می‌شود. این دستگاه‌ها وظیفه دارند در زمان قطع شدن برق شهری انرژي الکتریکی مورد نیاز لوازم برقی را تامین کنند. UPS این تامین انرژی را با استفاده از انرژي ذخیره شده در باتری‌های یو پی اس انجام می‌دهد. می‌دانیم هر دستگاه یو پی اس از سه جزء اصلی شارژر یو پی اس، باتری UPS و مبدل تشکیل شده است. دستگاه‌های یو پی اس در انواع مختلف وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های متحصر به فردی هستند. این دستگاه‌ها می‌توانند با توجه به نوع‌شان از لوازم الکتریکی در برابر ورود ولتاژ غیر نرمال محافظت کنند و این محافظت در هر نوع در سطوح مختلفی انجام می‌شود.

در مکان‌هایی که قطعی برق زیاد اتفاق می‌افتد و یا افزایش و کاهش ناگهانی ولتاژ زیاد رخ می‌دهد، این اتفاقات می‌تواند در دراز مدت صدمات جبران ناپذیری را به لوازم الکتریکی وارد کند و یا حتی باعث شود لوازم برقی بسوزند و دیگر قابل استفاده نباشند. در نتیجه وجود دستگاه یو پی اس می‌تواند از خیلی از مشکلات و هزینه‌های زیاد جلوگیری کند. به علاوه در برخی مجموعه‌ها مانند بیمارستان‌ها، کارخانجات، ادارات، مراکز ثبت آمار و داده، و… نیاز است که برق مدام متصل باشد و طع شدن برقی حتی به اندازه چند دقیقه می‌تواند بسیار مشکل‌ساز شود. در نتیجه وجود انواعی از یو پی اس در این مکان‌ها امری ضروری است.

تا اینجا تعریفی به زبان ساده از دستگاه یو پی اس و مزایای وجود آن ارائه دادیم. در ادامه می‌خواهیم در رابطه با انواع UPS به خصوص UPS لاین اینتراکتیو توضیحاتی را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

انواع دسته‌بندی دستگاه یو پی اس

همان‌طور که می‌دانید انواع یو پی اس دارای تنوع زیادی هستند و همه‌ی آن‌ها در یک دسته‌بندی جای نمی‌گیرند. در نتیجه برای بررسی بهتر آن‌ها با در نظر گرفتن ویژگی‌های منحصر به فردشان، آن‌ها را به سه روش دسته‌بندی می‌کنند که در ادامه هر یک را به اختصار توضیح خواهیم داد.

۱.از نظر تکنولوژي ساخت: مرسوم‌ترین نوع دسته‌بندی است که انواع یو پی اس را به سه دسته آفلاین، لاین اینتراکتیو و آنلاین تسیم می‌کند.

۲.از نظر کاربرد و کارآیی: به سه دسته خانگی، اداری و صنعتی تقسیم می‌شوند.

۳.از نظر شکل امواج خروجی (ولتاژ): این نوع دسته‌بندی زیاد معروف نیست اما در ادامه توضیح مختصری را در این باره خواهیم داد.

حال در ادامه هر یک از این موارد را به صورت جداگانه و به اختصار معرفی خواهیم کرد.

دسته‌بندی یو پی اس از لحاظ تکنولوژی ساخت

همان‌طور که گفتیم این نوع دسته‌بندی مرسوم و معروف‌ترین روش است که یو پی اس‌ها را به سه دسته تقسیم می‌کند:

۱. یو پی اس آفلاین: در مقالات بلی در رابطه با یو پی اس آفلاین توضیحات مفصلی را ارائه دادیم و شما می‌توانید با کلیک بر روی لینک، در این رابطه مطالعه کنید. اما در اینجا نیز به اختصار اشاره می‌کنیم که یو پی اس‌های آفلاین در حالت عادی خاموش هستند و توانایی تشخیص قطعی برق را دارند. به محض قطع شدن برق UPS آفلاین روشن شده و انرژي مورد نیاز لوازم الکتریکی را فراهم می‌کند. این نوع یو پی اس بیشتر برای منازل کاربرد دارد.

۲. یو پی اس لاین اینتراکتیو: در ادامه‌ی همین مقاله در مورد یو پی اس لاین اینتراکتیو مفصلا توضیح خواهیم داد.

۳. یو پی اس آنلاین: می‌توانید در رابطه با یو پی اس آنلاین نیز با کلیک بر روی لینک، به طور کامل‌تر مطالعه کنید، اما در اینجا نیز بگوییم که یو پی اس‌های آنلاین همیشه در حالت روشن قرار دارند. معمولا یو پی اس‌های پر قدرت و بزرگی هستند و برای ساپورت مجموعه‌های بزرگی چون بیمارستان‌ها، کارخانه‌ها، و… به کار می‌روند. یو پی اس آنلاین بالاترین حد محافظت از لوازم الکتریکی در برابر ولتاژ غیر نرمال را دارد.

دسته‌بندی یو پی اس از نظر کاربرد و کارآیی

۱. یو پی اس خانگی: بیشتر از انواع یو پی اس آفلاین هستند و برای محافظت از لوازم خانگی و کامپیوتر‌های شخصی استفاده می‌شوند. یو پی اس‌های خانگی معمولا توان و ظرفیت پایینی دارند و تعداد لوازم برقی کمی را می‌توانند ساپورت کنند.

۲. یو پی اس اداری: اکثر ادارات نیز همان‌طور که می‌دانید بیشتر امور را با کمک رایانه‌ها انجام می‌دهند. در نتیجه وجود یو پی اس در ادارات نیز ضروری است. انواع یو پی اس اداری بسته به میزان توان مصرفی لوازمات برقی آن اداره متفاوت است.

۳. یو پی اس صنعتی: این نوع یو پی اس‌ها نیز معمولا از نوع آنلاین بوده و دارای ابعاد بزرگ و گرماگیر‌های بزرگ هستند. یو پی اس‌های آنلاین در صنایع و کارخانجات مختلف من جمله صنعت پزشکی، مخابرات، صنایع غذایی، و… به کار می‌روند.

دسته‌بندی یو پی اس از لحاظ شکل امواج خروجی (ولتاژ)

همان‌طور که گفتیم این نوع دسته‌بندی زیاد مرسوم نیست اما به هر حال انواع یو پی اس را به سه دسته تقسیم می‌کند:

۱. امواج سینوسی: یو پی اس‌هایی با این نوع موج خارج شده برای اکثر لوازم الکتریکی مناسب هستند.

۲. امواج سینوسی پله‌ای: یو پی اس دارای امواج سینوسی پله‌ای برای خیلی از لوازم برقی مناسب نیست.

۳. امواج پله‌ای: یو پی اس‌هایی که فقط دارای امواج خروجی پله‌ای هستند معمولا برای لوازم الکتریکی مضر و آسیب‌زا می‌باشند.

یو پی اس لاین اینتراکتیو چیست؟

حال که با انواع دسته‌بندی یو پی اس آشنا شدید، می‌خواهیم منحصرا در رابطه با یو پی اس لاین اینتراکتیو توضیحاتی را ارائه کنیم. یو پی اس‌های لاین اینتراکتیو دارای انواع مختلفی هستند که توسط برندهای مختلف ایرانی و خارجی تولید و عرضه می‌شوند. این نوع یو پی اس‌ها همانند یو پی اس‌های آفلاین توانایی تشخیص قطعی برق را دارند با این تفاوت که همانند یو پی اس‌های آنلاین، اینورتر یا مبدل آن‌ها همیشه در مدار وجود دارد. یعنی در حالتی که برق شهری قطع نشده نیز یو پی اس‌های لاین اینتراکتیو روشن هستند و در این حالت باتری‌های یو پی اس را شارژ می‌کنند. به محض تشخیص قطع برق شهری، یو پی اس لاین اینتراکتیو شارژ کردن باتری‌ها را متوقف می‌کند و شروع به تامین لوازم برقی می‌کند.

UPS لاین اینتراکتیو

البته از لحظه‌ای که برق قطع می‌شود تا لحظه‌ای که UPS‌ لاین اینتراکتیو شروع به تامین انرژی الکتریکی کند ممکن است مدت خیلی کوتاهی (در اکثر مدل‌ها در حد چند میلی ثانیه) طول بکشد. یو پی اس‌های لاین اینتراکتیو در ابعاد مختلف و با ظرفیت‌های مختلفی وجود دارند و کارآیی آن‌ها به یو پی اس‌های آفلاین نزدیک‌تر است. این نوع یو پی اس‌ها می‌توانند تا حدی از لوازم برقی در برابر ولتاژ غیر نرمال محافظت کنند. اما همان‌طور که می‌دانید اختلالات برق شهری دارای انواع مختلفی است که طبیعتا یو پی اس لاین اینتراکتیو نمی‌تواند لوازم برقی را در برابر همه‌ی این اختلالات مصون کند. این نوع یو پی اس معمولا دارای قیمت ارزان‌تری نسبت به انواع مدل یو پی اس آنلاین است.

اجزای یو پی اس لاین اینتراکتیو چیست؟

همان‌طور که گفتیم یو پی اس‌های لاین اینتراکتیو نیز مانند سایر انواع یو پی اس دارای سه جزء اصلی باتری یو پی اس، شارژر و مبدل یا اینورتر هستند. هر کدام از این موارد نیز وظیفه‌ی خاص خود را انجام می‌دهند و در کنار هم این دستگاه را تشکیل داده‌اند. باتری یو پی اس وظیفه‌ی ذخیره‌ی انرژی را بر عهده دارد. شارژر یو پی اس باتری‌ها را شارژ می‌کند و اینورتر دستگاه نیز انرژي ذخیره شده داخل باتری را به انرژي قابل استفاده در لوازم برقی تبدیل می‌کند.

قیمت یو پی اس لاین اینتراکتیو چقدر است؟

در مورد قیمت یو پی اس لاین اینتراکتیو می‌توان گفت که این موضوع به مقدار زیادی به میزان ظرفیت و ابعاد دستگاه و همچنین به برند تولید و عرضه کننده مربوط است. معمولا یو پی اس‌های لاین اینتراکتیو قیمتی مابین یو پی اس‌های آفلاین و آنلاین را دارند. اما باز هم نمی‌توان در مورد تمام انواع آن این موضوع را تعمیم داد. برای اطلاع از قیمت روز انواع یو پی اس لاین اینتراکتیو می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شرکت اکسین صنعت ماد می‌کوشد تا با دادن اطلاعاتی مفید و کارآمد، شما عزیزان با دستگاه یو پی اس لاین اینتراکتیو آشنا کند. چنانچه در رابطه با مطالب عنوان شده در این مقاله و یا سایر مقالات موجود در سایت سوالی داشتید، می‌توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما حاضر اند تا ضمن ارائه‌ی مشاوره‌ی رایگان به شما عزیزان، شما را در انتخاب باتری یو پی اس مناسب‌تان یاری کنند.

جهت خرید انواع یو پی اس

با ما تماس بگیرید

اگر این مطلب برایتان مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *