به وب‌سایت اکسین صنعت خوش آمدید

logo.png

فروش انواع باتری و دستگاه یو پی اس 02166124420 - 09127682372

دستگاه برق اضطراری

دستگاه برق اضطراری و موارد مصرف آن

دستگاه برق اضطراری یکی از ضروری‌ترین وسیله‌ها در زندگی امروز است. آیا تا به حال این اتفاق برایتان افتاده که در حال انجام کار مهمی باشید، ناگهان برق برود و شما را از کارتان بیندازد؟ مثلا مواقعی که در منزل منتظر آمدن مهمان‌هایتان هستید و یا در محل کار با کلی کارهای عقب افتاده، با عجله در حال پیش‌برد امور هستید. در این مواقع ممکن است نه تنها بابت کارهایی که دارید دچار استرس و نگرانی شوید، بلکه قطع شدن برق هم می‌تواند یک دلهره‌ی جدید را برایتان به وجود آورد و شما را بیش از پیش عقب بیندازد.

پس می‌توان گفت قطعی برق هم برای افراد شاغل و هم برای افرادی که بیشتر زمان خود را در منزل هستند می‌تواند چالش برانگیز و استرس‌زا باشد. خصوصا اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که بیشتر از دیگران دچار قطعی برق یا مشکلات ناشی از ایجاد ولتاژ غیر نرمال برق می‌شوید، حتما چالش‌های حاصل از مشکلات برق شهری را به خوبی درک می‌کنید.

خبر خوب این است که امروزه تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده که حتی برای مقابله با قطعی و ناهنجاری‌های برق شهری نیز چاره‌ای اندیشیده است. طراحی و تولید دستگاه برق اضطراری یا همان UPS حاصل همین اندیشه‌هاست. دستگاه‌های یو پی اس همان منابع اضطراری برق اند که می‌توانند شما را از نگرانی بابت قطعی برق نجات دهند و استرس شما را پایین آورند. یو پی اس‌ها امکان این را دارند که در هنگام قطعی برق شهری، انرژی الکتریکی مورد نیاز لوازم برقی شما را تامین کنند. این دستگاه‌ها انرژی الکتریکی یاد شده را به کمک انرژی ذخیره شده در باتری‌های یو پی اس انجام می‌دهند. به علاوه همان‌طور که می‌دانید قطعی برق به طور متوالی و ورود ولتاژ غیر نرمال به وسایل برقی چقدر می‌تواند آسیب‌زا باشد. دستگاه یو پی اس در برابر این اتفاقات از لوازم برقی شما محافظت می‌کند. در ادامه درباره موارد مصرف UPS مفصل‌تر توضیح خواهیم داد.

دستگاه برق اضطراری، اجزا و مزایای وجود آن

واژه‌ی UPS‌ مخفف شده‌ی عبارت Uninterruptible Power Supply به معنای منبع اضطراری بدون وقفه است. همان‌طور که گفتیم وظیفه‌ی اصلی این دستگاه تامین برق مورد نیاز لوازم الکتریکی است. دستگاه‌های یو پی اس انواع مختلفی دارند و هر کدام دارای ویژگی‌ها و کاربرد مخصوص به خود هستند. تمامی انواع UPS از سه جزء اصلی باتری یو پی اس، شارژر و مبدل (اینورتر) تشکیل شده‌اند. باتری‌های یو پی اس انرژی را در خود ذخیره می‌کنند و در مواقع لزوم آن را به وسیله‌ی مبدل در اختیار لوازم الکتریکی قرار می‌دهند. شارژر یو پی اس نیز وظیفه‌ی شارژ کردن باتری‌ها را بر عهده دارد. هر یو پی اس ظرفیت و توان مخصوص به خود را دارد و با توجه به این ظرفیت و در واقع تعداد باتری‌های آن می‌تواند یک یا چند وسیله‌ی برقی را ساپورت کند. به علاوه می‌تواند از لوازم برقی در برابر افزایش و کاهش ناگهانی ولتاژ محافظت کند.

وجود دستگاه‌های یو پی اس بیش از آن چیزی که به نظر می‌رسد ضروری است. شاید اگر شما در منزل در حال استراحت باشید، اتفاقی مانند قطعی برق آنقدرها برایتان مشکل‌ساز نباشد. اما اگر مانند مثال ابتدای مقاله کارمند یک شرکت بودید چطور؟ اگر مدیر کارخانه، اداره، یا بیمارستان بودید چطور؟ از اصلی‌ترین مزایای تولید دستگاه‌های یو پی اس کاربرد آن‌ها در بیمارستان‌هاست. می‌دانید که بعضا بیمارانی در بیمارستان‌‌ها هستند که حفظ جان آن‌ها مدیون وصل بودن همیشگی به تجهیزات پزشکی است که با برق کار می‌کنند. به علاوه تقریبا در تمام ادارات، بانک‌ها، دفاتر خصوصی، و… اکثریت امور با کمک لوازم برقی مثل رایانه‌ها انجام می‌شود. در نتیجه قطعی برق می‌تواند کار تمام این سازمان‌ها و صنایع را مختل کند.

تا اینجا با دستگاه UPS، اجزا و مزایای وجود آن به اختصار آشنا شدیم. در ادامه موارد مصرف یو پی اس را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه شوید.

برق اضطراری UPS

موارد مصرف انواع مختلف یو پی اس

دستگاه برق اضطراری دارای انواع متنوعی هستند و نمی‌توان آن‌ها را در یک دسته‌بندی جای داد. لیکن با در نظر گرفتن معیارهای مختلف آن‌ها را به طرق مختلفی تقسیم‌بندی کرد. سه نوع از دسته‌بندی‌های انواع یو پی اس بر اساس تکنولوژي ساخت، کاربرد آن و شکل امواج (ولتاژ) است. در اینجا ما موارد مصرف یو پی اس در تکنولوژي‌های مختلف آن را بررسی خواهیم کرد.

کاربرد انواع فناوری UPS:

۱. آفلاین: این نوع یو پی اس‌ها بیشتر در منازل و برای کامپیوترهای شخصی و لوازم خانگی استفاده می‌شوند. معمولا دارای توان و ظرفیت پایینی هستند و ابعاد کوچکی دارند. یو پی اس‌های آفلاین در مواقعی که برق وصل است خاموش هستند و زمانی که برق قطع می‌شود، این قطعی را تشخیص می‌دهد و شروع به کار می‌کنند.

۲. لاین اینتراکتیو: یو پی اس‌های لاین اینتراکتیو چیزی مابین مدل آفلاین و آنلاین هستند. یعنی در ابعاد کوچک‌تر و ظرفیت‌های پایین‌تر برای منازل هم استفاده می‌شوند و هم می‌توانند در ظرفیت‌های بالاتر مثلا برای مطب‌های کوچک پزشکی به کار بروند. این نوع یو پی اس‌ها در مواقع وصل بودن برق هم روشن هستند و در این حالت باتری‌های یو پی اس را شارژ می‌کنند. وقتی که برق می‌رود، شارژ باتری را متوقف کرده و شروع به تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز لوازم برقی می‌کنند.

۳. آنلاین: این نوع دستگاه‌ها بیشتر در کارخانه‌ها، ادارات، بیمارستان‌ها، مراکز صنعتی بزرگ، و… به کار می‌روند. یو پی اس‌های آنلاین معمولا ابعاد بزرگی دارند و در ظرفیت‌های بالا و با تعداد باتری‌های زیاد یافت می‌شوند. این دستگاه‌ها در زمان وصل بودن برق هم روشن هستند و مانند مدل لاین اینتراکتیو باتری‌ها را شارژ می‌کنند. در زمان قطعی برق شارژ کردن را متوقف کرده و به تامین برق می‌پردازند. با این تفاوت که بالاترین میزان محافظت از لوازم برقی را در برابر ولتاژ غیر نرمال انجام می‌دهند.

کاربرد‌های مختلف دستگاه برق اضطراری UPS

همان‌طور که گفتیم، یکی از انواع دسته‌بندی‌های یو پی اس، تقسیم‌بندی آن‌ها از نظر کاربرد است. با در نظر گرفتن این معیار یو پی اس‌‌ها سه نوع هستند:

۱. یو پی اس خانگی: این نوع یو پی اس‌ها معمولا از نوع آفلاین یا لاین اینتراکتیو هستند. به منظور استفاده برای کامپیوتر‌های شخصی ولوازم خانگی استفاده می‌شوند. همچنین، تا حدی بسته به نوع و کارآیی‌شان می‌توانند از لوازم خانگی در برابر افزایش و کاهش ناگهانی ولتاژ محافظت کنند و خسارات احتمالی ناشی از این موضوع را کاهش دهند.

۲. یو پی اس اداری: این نوع دستگاه‌ها معمولا از نوع لاین اینتراکتیو یا آنلاین هستند. در ادارات و دفاتر خصوصی معمولا اکثریت امور با کمک لوازم برقی مانند رایانه‌ها، پرینتر، چاپگر، و… انجام می‌شود در نتیجه وجود یو پی اس امری ضروری است.

۳. یو پی اس صنعتی: یو پی اس‌های صنعتی از نوع آنلاین هستند که معمولا ابعاد بزرگ و تعداد باتری‌های بیشتری دارند. این نوع یو پی اس‌ها هزینه بالاتری داشته و گرماگیر‌های بزرگی نیز احتیاج دارند. یو پی اس‌های‌ آنلاین با توان و ظرفیت بالا می‌توانند تعداد زیادی تجهیزات صنعتی را ساپورت کنند.

موارد بررسی شده از مهم‌ترین کاربردهای دستگاه‌های یو پی اس بود که به اختصار بررسی کردیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شرکت اکسین صنعت ماد عرضه‌کننده انواع باتری‌ها و دستگاه‌های یو پی اس در سراسر کشور است. ما در شرکت اکسین صنعت ماد همواره به جلب رضایت شما عزیزان می‌اندیشیم و در تلاشیم بهترین محصولات را با بالاترین کیفیت‌ها و مناسب‌ترین قیمت‌ها به شما عرضه کنیم. چنانچه در رابطه با ویژگی‌های محصولات موجود در سایت سوالی داشتید می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا ضمن بهره‌گیری از مشاوره رایگان، باتری یو پی اس مناسب را شناسایی کرده و برای خرید آن اقدام نمایید.

 

 

جهت خرید انواع دستگاه یو پی اس

با ما تماس بگیرید

اگر این مطلب برایتان مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *