به وب‌سایت اکسین صنعت خوش آمدید

logo.png

فروش انواع دستگاه یو پی اس 02166124420 - 09127682372

قیمت یو پی اس

قیمت یو پی اس چقدر است؟

اگر شما هم قصد تهیه یک دستگاه UPS را برای منزل خود و یا محل کارتان دارید، اطلاع از قیمت یو پی اس امری ضروری است. آیا تا به حال برایتان پیش آمده که بدون اطلاع از قیمت دستگاه یا وسیله‌ای، برای خرید آن به بازار بروید و ناگهان با قیمت‌های موجود در بازار غافلگیر شوید؟ آن وقت آن همه وقت و هزینه و انرژي که گذاشته‌اید و به بازار فروش کالای مورد نظر خود رفته‌اید که هیچ، شاید قیمت‌ها از حد انتظار شما خیلی بالاتر باشد و نهایتا نتوانید محصول مورد نظر خود را تهیه کنید. البته امروزه دسترسی به اینترنت و فضای مجازی باعث شده تا حدی این مسئله کم رنگ‌تر شود و شما بتوانید درمورد خیلی از کالاها با یک جستجوی ساده در وب سایت‌های مختلف، حدود قیمت محصول مورد نظر خود را بیابید و یا حتی در صورت امکان آن را به صورت اینترنتی سفارش دهید.

البته این را هم باید در نظر داشته باشید که در طی این چند سال اخیر قیمت اکثر محصولات موجود در بازار ایران، از لوازم خانگی گرفته تا پوشاک، زیورآلات، و… دستخوش تغییرات زیادی شده و عموما بالاتر رفته است. مواردی مانند تحریم‌ها و یا سایر مسائل تاثیرگذار بر اقتصاد کشورمان، همگی از علل این افزایش قیمت هستند. همچنین این تغییرات قیمتی هم کالاهای خارجی را شامل می‌شود و هم کالاهای ایرانی. لیکن شما باید قبل از تهیه هر کالا و هر دستگاهی مانند دستگاه یو پی اس، از قیمت روز آن به هر طریق که می‌توانید اطلاع پیدا کنید. همچنین در مواردی که محصول مورد نظرتان نیاز به نصب و سرویس دوره‌ای توسط کارشناس دارد، همانند همین دستگاه UPS، ماشین لباسشویی، یخچال، و… باید هزینه‌های نصب و راه‌اندازی، سرویس‌های دوره‌ای و سایر هزینه‌های جانبی را نیز در نظر داشته باشید که بعدا بابت پرداخت این مبالغ دچار مشکل نشوید.

دستگاه یو پی اس، مزایا و انواع آن

دستگاه UPS یا همان Uninterruptible Power Supply، به عنوان منبع برق اضطراری به کار می‌رود. بدین صورت که می‌تواند در هنگام قطع جریان برق شهری، انرژي الکتریکی مورد نیاز سیستم‌ها و لوازم برقی را تا زمان وصل شدن مجدد برق تامین کند. این دستگاه تامین انرژی الکتریکی را با کمک انرژي ذخیره شده در باتری‌ها انجام می‌دهد. به باتری‌هایی که در دستگاه‌های یو پی اس به کار برده می‌شوند، باتری یو پی اس گفته می‌شود. همان‌طور که می‌دانید خیلی از مکان‌ها هستند که خیلی زیاد دچار قطعی برق می‌شوند و وجود ولتاژ غیر نرمال برق شهری را بیش از سایر مناطق تجربه می‌کنند. همچنین در خیلی از مراکز مانند بیمارستان‌ها، مراکز ثبت آمار و داده، برخی از ادارات و کارخانه‌ها، بانک‌ها، و… حتی یک دقیقه قطع شدن برق هم ممکن است صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. بنابراین وجود دستگاه UPS در چنین مکا‌ن‌هایی ضروری است.

یو پی اس‌ها دارای انواع مختلفی هستند و با معیارهای مختلفی می‌توان آن‌ها را گروه‌بندی نمود. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که قیمت یو پی اس به آن بستگی دارد، نوع دستگاه UPS به لحاظ تکنولوژی ساخت است. در ادامه انواع یو پی اس را به لحاظ فناوری ساخت  به اختصار بررسی می‌کنیم که عضو مرسوم‌ترین تقسیم‌بندی‌ها برای UPS است.

انواع UPS:

۱.آفلاین: در هنگام وصل بودن برق این دستگاه خاموش است. به محض قطعی برق یو پی اس آفلاین این قطعی را تشخیص می‌دهد و شروع به کار می‌کند.

۲.لاین اینتراکتیو: همانند یو پی اس آفلاین می‌تواند قطعی برق را تشخیص دهد با این تفاوت که در هنگام وجود برق نیز روشن است و در این حالت باتری‌ها را شارژ می‌کند.

۳.آنلاین: هوشمندترین نوع یو پی اس است که علاوه بر داشتن قابلیت‌های دو نوع قبلی، می‌تواند بالاترین حد محافظت از لوازم الکتریکی را در برابر ولتاژ غیر نرمال داشته باشد.

قیمت یو پی اس به چه مواردی بستگی دارد؟

حال می‌خواهیم برخی از مهم‌ترین فاکتور‌های تعیین‌کننده قیمت دستگاه‌های UPS را بررسی کنیم. زیرا که هر کدام از انواع یو پی اس برای مکانی خاص کارآیی بالاتری دارند. مثلا شما نمی‌توانید از یک یو پی اس آفلاین با ولتاژ پایین برای یک بیمارستان بزرگ استفاده کنید.

قیمت دستگاه یو پی اس

فاکتورهای قیمت دستگاه یو پی اس:

۱. نوع دستگاه: قیمت انواع مختلف یو پی اس با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارد. معمولا انواع یو پی اس آنلاین دارای قیمت‌های بسیار بالاتری نسبت به انواع آفلاین و لاین اینتراکتیو هستند. زیرا که UPS آنلاین معمولا برای مجتمع‌های بزرگ و با توان مصرفی بالا استفاده می‌شود.

۲. ابعاد: در هر نوع یو پی اس، چنانچه تعداد باتری‌های بیشتر و یا گرماگیر قوی‌تری به کار برده شود، ابعاد کلی یو پی اس هم بالاتر می‌رود. صد البته در چنین مواردی قیمت یو پی اس‌های بزرگتر از یک نوع، از ابعاد کوچک‌تر آن‌ها بیشتر است. البته باید در این مورد سایر فاکتور‌ها مانند ظرفیت را هم در نظر بگیرید.

۳. ظرفیت: هر چه ظرفیت یا ولتاژ دستگاه یو پی اس و تعداد باتری‌های آن بیشتر باشد، تعداد لوازم الکتریکی بیشتر و میزان برق مصرفی بیشتری را می‌تواند تامین کند. در نتیجه قیمت آن هم بالاتر می‌رود.

۴. گرماگیر یا خنک‌کننده: برخی از یو پی اس‌ها آنقدر کوچک‌اند که یا گرماگیر ندارند و یا با یک فن کوچک هم عملکرد صحیح خود را دارند. این نوع یو پی اس‌ها بیشتر برای لوازم خانگی به کار می‌روند د و از نوع آفلاین یا لاین اینتراکتیو هستند. اما یو پی اس‌های بزرگی مانند UPS بیمارستان‌ها، کارخانجات، و… نیاز به گرماگیرهای بزرگتری دارند که تبعا به قیمت آن‌ها می‌افزاید.

۵. برند تولیدکننده یا عرضه‌کننده: برند نیز همانند هر کالای دیگری بر روی قیمت تاثیرگذار است. شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از قیمت باتری یو پی اس را در بین برندهای مختلف تولید و عرضه‌کننده باتری‌های ایرانی و خارجی بیابید.

قیمت دستگاه یو پی اس

اگر بخواهیم توضیح ساده‌ای در این رابطه داشته باشیم باید بگوییم در مورد برخی از انواع یو پی اس، یک سری هزینه‌های جانبی وجود دارد که به قیمت اصلی دستگاه می‌افزاید. همانند هزینه‌های نصب، هزینه‌های سرویس و چک کردن دستگاه به صورت دوره‌ای، و… در مورد یو پی اس‌های کوچک و خانگی، گاها حتی خود افراد هم می‌توانند بسته به نوع، آن‌ها را به برق متصل کرده و از روی دفترچه‌ی راهنما، کارآیی آن‌ها را فرا بگیرند. این اتفاق مثلا می‌تواند در مورد انواع یو پی اس آفلاین و لاین اینتراکتیو خانگی بیفتد. اما در مورد یو پی اس‌های آنلاینی که برای مکان‌های عمومی و پر مصرف مانند بیمارستان‌ها، ادارات، کارخانجات، و… به کار می‌روند این‌گونه نیست.

در این نوع یو پی اس‌ها حتما نیاز به نصب به کمک کارشناس ماهر در این کار دارند. پس هزینه‌های نصب را هم شامل می‌شوند. زیرا که این نوع یو پی اس‌های آنلاین دارای چندین باتری بوده که هر کدام پس از قرارگیری کابینت یو پی اس در جای خود، باید در داخل این محفظه قرار بگیرند. همچنین سایر لوازمات یو پی اس آنلاین مانند شارژر یو پی اس نیز در کابینت دستگاه قرار می‌گیرند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت روز دستگاه‌های یو پی اس، در وب سایت‌های مختلف جستجو کنید و یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تا اینجا با موارد تاثیرگذار بر روی قیمت دستگاه‌های یو پی اس و هزینه‌های جانبی آن‌ها آشنا به اختصار آشنا شدیم. در ادامه می‌خواهیم قیمت باتری‌های یو پی اس را نیز بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

قیمت باتری یو پی اس

می‌توان گفت نوع باتری یو پی اس به کار برده شده در دستگاه‌های یو پی اس مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده قیمت دستگاه‌های یو پی اس است. شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از قیمت را در بین انواع باتری یو پی اس ایرانی و خارجی بیابید. قیمت باتری‌های یو پی اس نیز به مواردی همچون نوع باتری، برند تولید یا عرضه‌کننده، متریال به کار رفته در هنگام تولید، میزان ولتاژ و ظرفیت، و… بستگی دارد. انواع باتری UPS خارجی معمولا مقداری گران قیمت‌تر از باتری‌های ایرانی هستند. زیرا که هزینه‌های مربوط به واردات محصول به ایران، تبعا به قیمت کالاهای خارجی می‌افزاید. ضمنا ذکر این موضوع نیز خالی از لطف نیست که برخی از انواع باتری یو پی اس ایرانی، با سطح کیفی بسیار بالا و قابل مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی تولید و عرضه می‌شوند.

شما می‌توانید برای اطلاع از به روزترین قیمت‌های انواع باتری UPS با کارشناسان ما در ارتباط باشید. شرکت اکسین صنعت ماد می‌کوشد تا شما عزیزان را با قیمت دستگاه یو پی اس آشنا کند. ما در شرکت اکسین صنعت ماد عرضه‌کننده انواع باتری یو پی اس با سطح کیفی بسیار بالا و قیمتی مقرون به صرفه هستیم. برای اطلاع از قیمت روز انواع دستگاه‌‌ها و باتری‌های یو پی اس می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. ضمن دریافت مشاوره رایگان، باتری UPS مناسب خود را بیابید و برای خرید آن اقدام نمایید.

جهت خرید دستگاه یو پی اس

با ما تماس بگیرید

اگر این مطلب برایتان مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *